TEHNIČKA KULTURA VIII razred
(24.12.2015.)
Učenici VIII-2 i VIII-3 (grupe koje su trebale imati tehničku kulturu) trebaju iz udžbenika napisati osnove o elektromehaničkim uređajima i prenosivim uređajima. Zatim će prepisati u svoje sveske slijedeću lekciju:
UVOD U ELEKTRONIKU
ELEKTRONIKA je grana elektrotehnike koja proučava uređaje i
njihove sastave dijelove, čije se djelovanje zasniva na pojavama nastalim pri
kretanju elektrona kroz vakuum, plinove, dielektrike, elektrolite i
poluprovodnike.
FREKVENCIJA je fizikalna veličina kojom se izražava broj
titraja u određenom vremenskom intervalu. Mjerna jedinica joj je Hz.
MPEG2 je jedan od napoznatiji standarda za kompresiju video
signala, odnosno način kodiranja video signala.
HDTV ili teevizija visoke rezolucije, koja doprinosi postizanju
jasnije slike, oštrijem i boljem signalu zvuka, kao i većem broju detalja.
Elektronika se bavi razvojem i primjenom elektroničkih
uređaja kao što su (TV, radio-prijemnik, radio-predajnik, mobitel i fiksni
telefon, računar, DVD i videorekorder). U elektronici postoje dvije grupe
elemenata: PASIVNI (dolazi do slabljenja signala prilikom prolaska kroz njih) i AKTIVNI (ponašaju se kao izvor
kada signal prolazi kroz njih, tj. vrijednost signala se povećava). U pasivne
elmente ubrajamo (otpornike, kondenzatore, diode, zavojnice i transformatore,
kao i elektromagnetni relej), a u aktivne ubrajamo (tranzistore). Spajanjem
elektronskih elementa u jednu cjelinu dobivamo elektronske sklopove, a
spajanjem više elektronskih sklopova u funkcionalnu cjelinu dobivamo
elektronske uređaje.
Učenici kojima nisu zaključene ocjene će mi u ponedeljak ostaviti sveske u kabinetu koje ću ja pregledati, a zatim zaključiti ocjene.
Ako bude kakvih nejasnoća možete me kontaktirati na mail oscvilatk.amila@gmail.com
Nastavnica: Amila Babić
TEHNIČKA KULTURA IX RAZRED
(24.12.2015.)
Učenici IX-2 trebaju u svoje sveske zapisati osnove za lekciju Analiza mjernih vijednosti u upravljačkom sistemu, kao i za lekciju Prikupljanje elektronska obrada i memorisanje podataka. Zatim će te za iste lekcije uraditi vježbe iz dnevnika rada.
Učenici kojima nisu zaključene ocjene će mi u ponedeljak ostaviti sveske u kabinetu koje ću ja pregledati, a zatim zaključiti ocjene.
Ako bude kakvih nejasnoća možete me kontaktirati na mail oscvilatk.amila@gmail.com
Nastavnica: Amila Babić
OSNOVE TEHNIKE V razred
(24.12.2015.)
TEHNIČKA KULTURA VIII razred
Učenici V-1 (grupa koja danas treba doći na osnove tehnike)
trebaju istražiti osnovne pojmove u saobraćaju, napisati par rečenica o
saobraćajnim znacima, pravilima kretanja duž ulice i poslati na mail oscvilatk.asmir@gmail.com.
U toku dana učenici će dobiti povratnu informaciju.
Nastavnik: Asmir Zukić
TEHNIČKA KULTURA VIII razred
(24.12.2015.)
Učenici VIII-4 (grupa koja dolazi na predmet tehnička
kultura) trebaju istražiti pojam elektrotoplinskih uređaja(pegla, električna
peć, grijalica, bojler...) i napisati jedan dokument u MS Word-u. Taj dokument
trebaju poslati na mail adresu oscvilatk.asmir@gmail.com. Učenici će dobiti povratnu
informaciju u toku dana.
Nastavnik: Asmir Zukić
(05.06.2015.)
Dragi učenici/ce s obzirom da radimo u izbornom dijelu predmeta izradu makete saobraćajnice vaš zadatak je da mi napišete plan izrade vaše makete saobraćajnice i koje to sve elemente ona sadrži i pošaljete mi to na mail oscvilatk.amila@gmail.com
OSNOVE TEHNIKE V razred
(05.06.2015.)
OSNOVE TEHNIKE V razred
(27.05.2015.)
TEHNIČKA KULTURA VIII RAZRED
(26.05.2015.)
Učenici VIII1 će da za četvrtak (28.05.) napišu plan izrade saobraćajnice odnosno korake koje su oni radili pri izradi praktičnog rada i da taj isti plan pošalju na mail oscvilatk.amila@gmail.com.
Dragi učenici/ce s obzirom da radimo u izbornom dijelu predmeta izradu makete saobraćajnice vaš zadatak je da mi napišete plan izrade vaše makete saobraćajnice i koje to sve elemente ona sadrži i pošaljete mi to na mail oscvilatk.amila@gmail.com
Nastavnica: Amila Babić
OSNOVE TEHNIKE V razred
(05.06.2015.)
Dragi učenici, odgovorite na sljedeća
pitanja.
- Šta
je saobraćaj?
- Kako
se dijeli saobraćaj?
- Šta
je pješak?
- Koje
mjesto je najsigurnije za prelazak ulice?
- Šta
je „ležeći policajac“?
Ovaj zadatak ćete uraditi u MS
Word-u i taj dokument proslijedite na
mail oscvilatk.asmir@gmail.com
najkasnije do 12h.
Kada pročitam vaš mail dobit ćete
komentar na rad.
Nastavnik: Asmir Zukić
OSNOVE TEHNIKE V razred
(27.05.2015.)
S obzirom da smo danas počeli sa izradom
makete saobraćajne raskrsnice, vaš zadatak je da istražite pojam saobraćajne
raskrsnice a nakon toga, pokušajte sa interneta skinuti jednu sliku jednostavne
saobraćajne raskrsnice.
Ovaj zadatak ćete uraditi u MS
Word-u i taj dokument proslijedite na mail oscvilatk.asmir@gmail.com
najkasnije do sutra.
Kada pročitam vaš mail dobit ćete
komentar na rad.
Nastavnik: Asmir Zukić
TEHNIČKA KULTURA VIII RAZRED
(26.05.2015.)
Učenici VIII1 će da za četvrtak (28.05.) napišu plan izrade saobraćajnice odnosno korake koje su oni radili pri izradi praktičnog rada i da taj isti plan pošalju na mail oscvilatk.amila@gmail.com.
NASTAVICA: Amila Babić
TEHNIČKA KULTURA IX RAZRED
(26.05.2015.)
Učenici IX3 će za četvrtak (28.05.) uraditi vježbu u dnevniku rada vezanu za CNC mašine i riješenje iste poslati na mail oscvilatk.amila@gmail.com (riješenja mogu biti u obliku kopirane stranice, slike ili otkucanog teksta).
NASTAVICA: Amila Babić
TEHNIČKA KULTRA ZA VI RAZRED
(28.04.2015.)
Učenici VI-1, grupa 2, za zadaću trebaju napisati osnovne
pojmove u saobraćaju i poslati na mail oscvilatk.asmir@gmail.com . Pri izradi zadaće mogu se koristiti udžbenik, testovi
za polaganje vozačkog ispita, saobraćajni priručnik te internet.
TEHNIČKA KULTRA ZA VII RAZRED
(28.04.2015.)
Učenici
VII-2, grupa 2, za zadaću trebaju istražiti pojmove Wankelovog i mlaznog
motora(po mogućnosti ubaciti i slike ovih motora) i poslati na mail oscvilatk.asmir@gmail.com . Zadaća će biti pregledana nakon što pošaljete. O
ocjenama ćete biti obaviješteni u školi.
TEHNIČKA KULTRA ZA VIII RAZRED
(28.04.2015.)
Dragi učenici/ce VIII-1 i VIII-3 trebate za četvrtak (30.04.2015.) istaražiti o Pravilima ponašanja u javnom prevozu i o usporedbi javnog prevoza u BIH i Europi ; Faktorima koji utiču na bezbijednost u saobraćaju i o uzročnicima saobraćajnih nesreća.
Istraživanje radite svi individualno, ali za temu koja je dodjeljenja vašoj grupi za izradu panoa/plakata. Sav materijal mi pošaljite na moj mail osvilatk.amila@gmail.com do četvrtka jer je u četvrtak izrada panoa/plakata.
TEHNIČKA KULTRA ZA IX RAZRED
(20.04.2015.)Poštovani učenici/ice, s obzirom da gubimo časoze zbog probne mature ovdje možete naći lekcije koje smo trebali raditi na času. Učenici koji su imali prezetaciju za ovu sedmicu neka mi je pošalju na mail oscvilatk.amila@gmail.com , praktičan rad ćemo nastaviti na slijedećem času.
Energija je sposobnost nekog tijela da izvrši neki rad. Postoji
više vrsta energije (mehanička, toplotna, hemijska, nuklearna, električna,
svjetlosna i biološka). Izvori energije mogu biti obnovljivi i neobnovljivi.
Energija može biti u raznim oblicima u
prirodi. Energija ima mogućnost transformacije tj. prelaska iz jednog oblika u
drugi.
Za slijedeći čas malo istražite o izvorima energije, i potražite kojih to izvora imamo mi u našoj državi najviše.
Za slijedeći čas malo istražite o izvorima energije, i potražite kojih to izvora imamo mi u našoj državi najviše.
Osnove teknike za V razred
(06.03.2015)
Poštovani učenici/ice, ovaj sadržaj trebate prepisati u svoje sveske i naučiti za sljedeći čas. Ove definicije ćete pisati na računaru za dvije sedmice bez udžbenika i sveske i zato ih trebate naučiti do tada. Za sve nejasnoće pišite mi na mail oscvilatk.asmir@gmail.com a ja ću vam pojasniti.
ULAZNE
JEDINICE
Ulazne jedinice služe za unos
podataka a to su:
a) Tastatura,
b) Miš,
c) Skener,
d) Kamera,
e) Džojstik...
TASTATURA
Tastatura je ulazni uređaj pomoću
kojeg upravljamo računarom, izdajemo naredbe i unosimo znakove i tekst. Jedna
standardna tastatura sadrži:
a) Alfa
– numerički dio(slova i brojeve),
b) Kursorski
dio(kretanje kursorom po radnom listu- home, page up, page down...),
c) Numerički
dio(pisanje brojeva),
d) Funkcijske
tipke(F1, F2, F3.....),
e) Taster
ESC(koristimo za prekid započete akcije, za izlaz iz neke igrice...),
f) Taster
Enter (koristimo da odobrimo naredbu) i
g) Tasteri
Caps Lock, Shift, Ctrl i Alt (koristimo u kombinaciji sa alfa – numeričkim
tasterima).
Nacrtati
tastaturu koja se nalazi u udžbeniku na strani 36 i koristiti bojice. Možete
okrenuti svesku vodoravno.
MIŠ
Miš je ulazni pokazivački uređaj
koji pomjeramo po horizontalnoj podlozi a pomoću njega pokrećemo programe,
aktiviramo ikone i željene alate.
Upotreba miša:
-
Jednostruki lijevi klik
služi za pokretanje aplikacija ili alata,
-
Dvostruki lijevi klik
koristimo za pokretanje programa,
-
Desni klik je dodani
sadržaj sa osnovnim alatima i
-
Zadržani lijevi klik
koristimo za pomjeranje ikona i sl.
|
Dragi učenici/ce dobro došli na prvi blog tehničkog odgoja nastavnika Osnovne škole "Čengić Vila I". Za učenike VIII razreda, u prilogu imate slike za Inegralno kolo (IC), Sheme i simbole u elektronici. Molim vas iste nacrtate u svoje sveske.
Osnove teknike za V razred
KOMPONENTE RAČUNARA
HARDVER je tehnička oprema računara.
SOFTVER su programski paketi računara. Dijeli se na:
HARDVER + SOFTVER = RAČUNARSKI SISTEM
|
S obzirom da se nastava odvija svako 15 dana, ona grupa koja je prošli petak imala informatiku ovaj petak ima tehničko. Tako da za ovaj petak druga grupa IX 3 ima tehničko. Lekcije za 06.03. su Prednosti automatskih mašina za obradu metala nad klasičnim mašinama
Prednosti automaski mašina nad klasičnim mašinama ima mnogo. Kod
kalsičnih mašina jedan motor pokreće i glavnu osovinu i ostala kretanja radnog
stola dok kod automastkih postoji poseban motro za glavne pogone osvine, a
kretanje radnog stola pokreče drugi motor. Upravljanje kod klasičnih mašina se
izvodi ručno ili preko ručica za upravljanje dok se kod automaskih mašina
upravlja preko programa. Razlikujemo alatne klasične mašine i automatizovane
mašine ( NC- numerično upravljanje, CNC - računarsko numeričko upravljanje i AC
– adaptivno upravljanje). Pored ovih mašina imamo i napredniju vrstu NC mašina
tj. DNC koja u odnosu na mašinu NC veže više numeričkih upravljanja u cjelinu i
tako povećava produktivnost, doprinosi bržem prenosu podataka , a ima i stalni
nadzor nad proizvodnjom, mašinama, alatima.
Iz svega ovoga možemo zaključiti da numeričko upravljanje,
zapisivanje programa na razne medije i
lakša izmjena porizvodnog programa podstiču dalji napredak programske
prozvodnje.
NAPISATI U SVESKE SLIJEDEĆE
Prednosti
automatskih mašina za obradu metala nad klasičnim mašinama
Ø Kod klasičnih mašina upravljanje se izvodi ručno ili preko ručica
za upravljanje ;
Ø Kod
automaskih mašina upravlja se preko
programa.
Ø Razlikujemo alatne klasične mašine i
automatizovane mašine ( NC - numeričko upravljanje; CNC – računarsko numeričko
upravljanje, AC - adaptivno upravljanje i DNC – numeričko upravljanje više NC
mašina).
|
Tehnička kultura VIII razred
Aktivni elektronski elementi – inetgralna kola
Pod integralnim
kolom podrazumijevamo kombinaciju elektroničkih sastavnih elemenata, smještenih
na poluprovodničkim materijalima koji se ne daju razdvojiti a tvore kompletne
električne funkcionalne jedinice. Integralno kolo (IC) je mikronski uređaj koji nastaje
tako što se na istom poluprovodničkom materijalu stavi i poveže mnogo aktivnih
elektroničkih elemenata (tranzistora, dioda, otpornika) radi smanjenja
dimenzija sklopa, ali i radi dobivanja većih pojačanja. Integralno kolo se
sastoji od: kućišta, koje je od plastike ili keramike, izvoda, pomoću kojih se
montira na štampanu ploču i ČIP-a u središtu integralnog kola, koji je sa
izvodima povezan najčešće veoma tankim zlatnim žicama. Postoji čitav spektar
različitih inegralnih kola koja obaljavju razne funkcije, aneki od njih su:
mikroprocesor, memorija, ROM, pojačivač, pulsni kodni modulator, dekoder, modem i sl.
Zbog velike integracije komponenti na malom prostoru često imaju problema sa odavanjem toplote, pa ih je potrebno dodatno hladiti ventilatorima. To je danas redovan slučaj kod mikroprocesora. Mikroprocesor je najsloženiji integrirani krug. Upotrebljava se u računarima, pokreće motore automobila i vozova, upravlja letom aviona i kontrolira umjetne udove. Danas se elektronički krugovi od više hiljada dijelova mogu smjestiti na jedan silicijski čip koji nije veći od nokta na malom prstu. Čip se tretira posebnim hemikalijama, tako što se pojedini dijelovi kristala ponašaju kao kondenzatori, diode, tranzistori, otpornici ili žice koje povezuju dijelove. Rezultat je integrirani krug (IC).
NAPISATI U SVESKE SLIJEDEĆE
Integralno kolo
kućišta koje je od plastike ili keramike
izvoda, pomoću kojih se montira na štampanu ploču i
ČIP-a u središtu integralnog kola, koji je sa izvodima povezan najčešće
veoma tankim zlatnim žicama
Simboli i sheme u elektronici
Ø električne (pomoću simbola i njihovog međusobnog
povezivanja može se bolje razumjeti rad
sklopova i uređaja, na njima mogu biti označene
vrijednosti elementa (npr. 10 Ω) ili samo njihove oznake (npr. R4) prema
kojima se oni mogu lakše naći u sastavnici materijala ili drugoj tehnološkoj
dokumentaciji)
Ø blok ( upotrebljavaju se pri objašnavanju
povezivanja uređaja u sisteme ili sklopova u uređaje)
Ø montažne (elementi se srtaju prema stavrnom
obliku i one su veoma važne za pravilno sastavljanje el. sklopova i uređaja)
Ø Sastavnica materijala ( pozicija, naziv i
količina materijala)
Ø Sastavnica alata ( popis potrebnog alata i
sredstava za rad)
Ø Tehnološke upute (def. redoslijed rada, uslovi rada i način kontrole). Molim vas da nacrtate i simbole i sheme kao i skicu IC-a koja će vam biti u prilogu ovog bloga. Za 06.03.'15. Dragi učenici/ce za ovaj petak vaš zadatak je da se podjelite u dvije grupe i da napravite plakate sa simbolima (jedna grupa) i shemama u elektonici (druga grupa) kao vježbu za današnji čas. Poslije toga imate zadatak da prepišete slijedeću lekciju u svoje sveske. Elektromagnetni valovi Svako oscilatorno kolo se sastoji od kondenzatora (C) i zavojnice (L). Pražnjenjem kondenzatora kroz zavojnicu protiču elektroni s jedne strane ploče kondenzatora na drugu, tom prilikom kod konzatora dolazi do razgrađivanja električnog polja i prolaska struje kroz zavojnicu pa se oko nje stvara magnento polje. Pražnjenjem kondenzatora i kretanjem elektrona u jednom smjeru od ploče do ploče kondenzatora i vraćanjem.u suprotnom smjeru na prvu ploču kondenzatora nastaju električne oscilacije. Naša gradska mreža ima frekevnciju od 50 oscilacija u sekundi tj. 50 Hz (herza). Ako u oscilatorno kolo povežemo još jednu zavojnicu s tranzistorom te priključimo na izvor napajanja obje zavojnice i na taj uređaj ugradimo antenu one će u okolini zračiti elektromagnetne valove u obliku koncetričnih krugova koje je otkrio Henrich Hertz 1888. godine. Elektromgnetne valovi pri svom radu koriste radioprijemni i TVprijemnici. Lambda je dužina elektromagnetnih valova, a razmak između dva susjedna vala naziva se valna dužina. Elektromagnetni valovi mogu biti:
Molim vas da mi svi javite kada pročitate zadatke i obavite sve ovo na moj mail da je je sve uspješno odrađeno oscvilatk.amila@gmail.com |
Nema komentara:
Novi komentari nisu dopušteni.