TEHNIČKI ODGOJ

                                                                                                                

Dragi učenici/ce dobro došli na blog tehničkog odgoja nastavnika Osnovne škole "Čengić Vila  I".



TEHNIČKA KULTURA VIII razred
(24.12.2015.)

Učenici VIII-2 i VIII-3 (grupe koje su trebale imati tehničku kulturu) trebaju iz udžbenika napisati osnove o elektromehaničkim uređajima i prenosivim uređajima. Zatim će prepisati u svoje sveske slijedeću lekciju:
UVOD U ELEKTRONIKU
ELEKTRONIKA je grana elektrotehnike koja proučava uređaje i njihove sastave dijelove, čije se djelovanje zasniva na pojavama nastalim pri kretanju elektrona kroz vakuum, plinove, dielektrike, elektrolite i poluprovodnike.
FREKVENCIJA je fizikalna veličina kojom se izražava broj titraja u određenom vremenskom intervalu. Mjerna jedinica joj je Hz.
MPEG2 je jedan od napoznatiji standarda za kompresiju video signala, odnosno način kodiranja video signala.
HDTV ili teevizija visoke rezolucije, koja doprinosi postizanju jasnije slike, oštrijem i boljem signalu zvuka, kao i većem broju detalja.

Elektronika se bavi razvojem i primjenom elektroničkih uređaja kao što su (TV, radio-prijemnik, radio-predajnik, mobitel i fiksni telefon, računar, DVD i videorekorder). U elektronici postoje dvije grupe elemenata: PASIVNI (dolazi do slabljenja signala prilikom prolaska  kroz njih) i AKTIVNI (ponašaju se kao izvor kada signal prolazi kroz njih, tj. vrijednost signala se povećava). U pasivne elmente ubrajamo (otpornike, kondenzatore, diode, zavojnice i transformatore, kao i elektromagnetni relej), a u aktivne ubrajamo (tranzistore). Spajanjem elektronskih elementa u jednu cjelinu dobivamo elektronske sklopove, a spajanjem više elektronskih sklopova u funkcionalnu cjelinu dobivamo elektronske uređaje.

Učenici kojima nisu zaključene ocjene će mi u ponedeljak ostaviti sveske u kabinetu koje ću ja pregledati, a zatim zaključiti ocjene.

Ako bude kakvih nejasnoća možete me kontaktirati na mail  oscvilatk.amila@gmail.com

                                                                                                                        Nastavnica: Amila Babić

TEHNIČKA KULTURA  IX RAZRED
(24.12.2015.)

Učenici IX-2 trebaju u svoje sveske zapisati osnove za lekciju Analiza mjernih vijednosti u upravljačkom sistemu, kao i  za lekciju Prikupljanje elektronska obrada i memorisanje podataka. Zatim će te za iste lekcije uraditi vježbe iz dnevnika rada. 


Učenici kojima nisu zaključene ocjene će mi u ponedeljak ostaviti sveske u kabinetu koje ću ja pregledati, a zatim zaključiti ocjene.

Ako bude kakvih nejasnoća možete me kontaktirati na mail  oscvilatk.amila@gmail.com

Nastavnica: Amila Babić


OSNOVE TEHNIKE  V razred
(24.12.2015.)


Učenici V-1 (grupa koja danas treba doći na osnove tehnike) trebaju istražiti osnovne pojmove u saobraćaju, napisati par rečenica o saobraćajnim znacima, pravilima kretanja duž ulice i poslati na mail oscvilatk.asmir@gmail.com. U toku dana učenici će dobiti povratnu informaciju.

Nastavnik: Asmir Zukić

TEHNIČKA KULTURA VIII razred 
(24.12.2015.)


Učenici VIII-4 (grupa koja dolazi na predmet tehnička kultura) trebaju istražiti pojam elektrotoplinskih uređaja(pegla, električna peć, grijalica, bojler...) i napisati jedan dokument u MS Word-u. Taj dokument trebaju poslati na mail adresu oscvilatk.asmir@gmail.com. Učenici će dobiti povratnu informaciju u toku dana.

Nastavnik: Asmir Zukić


TEHNIČKA KULTURA VIII razred 
(05.06.2015.)

Dragi učenici/ce s obzirom da radimo u izbornom dijelu predmeta izradu makete saobraćajnice vaš zadatak je da mi napišete plan izrade vaše  makete saobraćajnice i koje to sve elemente ona sadrži i pošaljete mi to na mail oscvilatk.amila@gmail.com

Nastavnica: Amila Babić

OSNOVE TEHNIKE  V razred
(05.06.2015.) 



Dragi učenici, odgovorite na sljedeća pitanja.

  1. Šta je saobraćaj?
  2. Kako se dijeli saobraćaj?
  3. Šta je pješak?
  4. Koje mjesto je najsigurnije za prelazak ulice?
  5. Šta je „ležeći policajac“?

Ovaj zadatak ćete uraditi u MS Word-u  i taj dokument proslijedite na mail oscvilatk.asmir@gmail.com najkasnije do 12h.


Kada pročitam vaš mail dobit ćete komentar na rad.

Nastavnik: Asmir Zukić

OSNOVE TEHNIKE  V razred
(27.05.2015.) 

S obzirom da smo danas počeli sa izradom makete saobraćajne raskrsnice, vaš zadatak je da istražite pojam saobraćajne raskrsnice a nakon toga, pokušajte sa interneta skinuti jednu sliku jednostavne saobraćajne raskrsnice.

Ovaj zadatak ćete uraditi u MS Word-u  i taj dokument proslijedite na mail  oscvilatk.asmir@gmail.com  najkasnije do sutra.


Kada pročitam vaš mail dobit ćete komentar na rad.

Nastavnik: Asmir Zukić


TEHNIČKA KULTURA VIII RAZRED
(26.05.2015.) 

Učenici VIII1 će da za četvrtak (28.05.)  napišu plan izrade saobraćajnice odnosno  korake koje su oni radili pri izradi praktičnog rada i da taj isti plan pošalju na mail oscvilatk.amila@gmail.com.

NASTAVICA: Amila Babić

TEHNIČKA KULTURA IX RAZRED
(26.05.2015.) 

Učenici IX3 će za četvrtak (28.05.) uraditi vježbu u dnevniku rada vezanu za CNC mašine i riješenje iste poslati na mail oscvilatk.amila@gmail.com (riješenja mogu biti u obliku kopirane stranice, slike ili otkucanog teksta). 
                                                                                                                    NASTAVICA: Amila Babić



TEHNIČKA KULTRA ZA VI RAZRED 
(28.04.2015.)  

Učenici VI-1, grupa 2, za zadaću trebaju napisati osnovne pojmove u saobraćaju i poslati na mail oscvilatk.asmir@gmail.com . Pri izradi zadaće mogu se koristiti udžbenik, testovi za polaganje vozačkog ispita, saobraćajni priručnik te internet.

TEHNIČKA KULTRA ZA VII RAZRED 
(28.04.2015.)    

Učenici VII-2, grupa 2, za zadaću trebaju istražiti pojmove Wankelovog i mlaznog motora(po mogućnosti ubaciti i slike ovih motora) i poslati na mail oscvilatk.asmir@gmail.com . Zadaća će biti pregledana nakon što pošaljete. O ocjenama ćete biti obaviješteni u školi.



TEHNIČKA KULTRA ZA VIII RAZRED  
(28.04.2015.)                                                                  



Dragi učenici/ce  VIII-1 i VIII-3  trebate za četvrtak (30.04.2015.) istaražiti o Pravilima ponašanja u javnom prevozu i o usporedbi javnog prevoza u BIH i Europi ; Faktorima koji  utiču na bezbijednost u saobraćaju i o uzročnicima saobraćajnih nesreća.

Istraživanje radite svi individualno, ali za temu koja je dodjeljenja vašoj grupi za izradu panoa/plakata. Sav materijal mi pošaljite na moj mail osvilatk.amila@gmail.com do četvrtka jer je u četvrtak  izrada panoa/plakata.


TEHNIČKA KULTRA ZA IX RAZRED  
(20.04.2015.)

Poštovani učenici/ice, s obzirom da gubimo časoze zbog probne mature ovdje možete naći lekcije koje smo trebali raditi na času. Učenici koji su imali prezetaciju  za ovu sedmicu neka mi je pošalju na mail oscvilatk.amila@gmail.com , praktičan rad ćemo nastaviti na slijedećem času.




Energija je sposobnost nekog tijela da izvrši neki rad. Postoji više vrsta energije (mehanička, toplotna, hemijska, nuklearna, električna, svjetlosna i biološka). Izvori energije mogu biti obnovljivi i neobnovljivi. Energija  može biti u raznim oblicima u prirodi. Energija ima mogućnost transformacije tj. prelaska iz jednog oblika u drugi.

Za slijedeći čas malo istražite o izvorima energije, i potražite kojih to izvora imamo mi u našoj državi najviše.




Osnove teknike za V razred
(06.03.2015)

Poštovani učenici/ice, ovaj sadržaj trebate prepisati u svoje sveske i naučiti za sljedeći čas. Ove definicije ćete pisati na računaru za dvije sedmice bez udžbenika i sveske i zato ih trebate naučiti do tada. Za sve nejasnoće pišite mi na mail oscvilatk.asmir@gmail.com a ja ću vam pojasniti.




ULAZNE JEDINICE

Ulazne jedinice služe za unos podataka a to su:
a)      Tastatura,
b)      Miš,
c)      Skener,
d)     Kamera,
e)      Džojstik...

TASTATURA
Tastatura je ulazni uređaj pomoću kojeg upravljamo računarom, izdajemo naredbe i unosimo znakove i tekst. Jedna standardna tastatura sadrži:
a)      Alfa – numerički dio(slova i brojeve),
b)      Kursorski dio(kretanje kursorom po radnom listu- home, page up, page down...),
c)      Numerički dio(pisanje brojeva),
d)     Funkcijske tipke(F1, F2, F3.....),
e)      Taster ESC(koristimo za prekid započete akcije, za izlaz iz neke igrice...),
f)       Taster Enter (koristimo da odobrimo naredbu) i
g)      Tasteri Caps Lock, Shift, Ctrl i Alt (koristimo u kombinaciji sa alfa – numeričkim tasterima).
Nacrtati tastaturu koja se nalazi u udžbeniku na strani 36 i koristiti bojice. Možete okrenuti svesku vodoravno.
MIŠ
Miš je ulazni pokazivački uređaj koji pomjeramo po horizontalnoj podlozi a pomoću njega pokrećemo programe, aktiviramo ikone i željene alate.
Upotreba miša:
-          Jednostruki lijevi klik služi za pokretanje aplikacija ili alata,
-          Dvostruki lijevi klik koristimo za pokretanje programa,
-          Desni klik je dodani sadržaj sa osnovnim alatima i
-          Zadržani lijevi klik koristimo za pomjeranje ikona i sl.














Dragi učenici/ce dobro došli na prvi blog tehničkog odgoja nastavnika Osnovne škole "Čengić Vila I". Za učenike VIII razreda, u prilogu imate slike za Inegralno kolo (IC), Sheme i simbole u elektronici. Molim vas iste nacrtate u svoje sveske.



Osnove teknike za V razred




KOMPONENTE RAČUNARA



HARDVER je tehnička oprema računara.
  1. Matična ploča,
  2. Procesor (ALU),
  3. RAM (memorija),
  4. Hard disk,
  5. Floppy disk,
  6. CD/DVD,
  7. Grafička kartica,
  8. Naponska jedinica,
  9. Kućište,
  10. Zvučna kartica,
  11. Modem i
  12. Mrežna kartica.


SOFTVER su programski paketi računara. Dijeli se na:

  1. Sistemski- sistem našeg računara(Dos, Windows, Linux...)
  2. Aplikativni- korisnički(svi programi koje mi naknadno instaliramo- Office, antivirusni programi, edukativni programi...)





HARDVER + SOFTVER = RAČUNARSKI SISTEM







Tehnička kultura za IX razred




S obzirom da se nastava odvija svako 15 dana, ona grupa koja je prošli petak imala informatiku ovaj petak ima tehničko. Tako da za ovaj petak druga grupa IX 3 ima tehničko.

Lekcije za 06.03. su

Prednosti automatskih mašina za obradu metala nad klasičnim mašinama


Prednosti automaski mašina nad klasičnim mašinama ima mnogo. Kod kalsičnih mašina jedan motor pokreće i glavnu osovinu i ostala kretanja radnog stola dok kod automastkih postoji poseban motro za glavne pogone osvine, a kretanje radnog stola pokreče drugi motor. Upravljanje kod klasičnih mašina se izvodi ručno ili preko ručica za upravljanje dok se kod automaskih mašina upravlja preko programa. Razlikujemo alatne klasične mašine i automatizovane mašine ( NC- numerično upravljanje, CNC - računarsko numeričko upravljanje i AC – adaptivno upravljanje). Pored ovih mašina imamo i napredniju vrstu NC mašina tj. DNC koja u odnosu na mašinu NC veže više numeričkih upravljanja u cjelinu i tako povećava produktivnost, doprinosi bržem prenosu podataka , a ima i stalni nadzor nad proizvodnjom, mašinama, alatima.
Iz svega ovoga možemo zaključiti da numeričko upravljanje, zapisivanje  programa na razne medije i lakša izmjena porizvodnog programa podstiču dalji napredak programske prozvodnje.

 NAPISATI U SVESKE SLIJEDEĆE

Prednosti automatskih mašina za obradu metala nad klasičnim mašinama

Ø   Kod klasičnih mašina  upravljanje se izvodi ručno ili preko ručica za upravljanje ;
Ø   Kod automaskih mašina upravlja  se preko programa.
Ø  Razlikujemo alatne klasične mašine i automatizovane mašine ( NC - numeričko upravljanje; CNC – računarsko numeričko upravljanje, AC - adaptivno upravljanje i DNC – numeričko upravljanje više NC mašina).

Klasična mašina + Fiksna logika (bušenje kartice, magnetna traka) = NC

 

NC mašina + Računar = CNC


CNC mašina + Mogućnost promjene parametra u toku rada = AC 

Nakon što zapištete sve ovo u svoju svesku uradite vježbu  iz dnevnika rada za datu lekciju i istu donesite na slijedeći čas. Učenici koji su imali prezentacije za 06.03. neka mi iste pošalju na moj mail oscvilatk.amila@gmail.com




Tehnička kultura VIII razred



Aktivni elektronski elementi – inetgralna kola

Pod integralnim kolom podrazumijevamo kombinaciju elektroničkih sastavnih elemenata, smještenih na poluprovodničkim materijalima koji se ne daju razdvojiti a tvore kompletne električne funkcionalne jedinice. Integralno kolo (IC) je mikronski uređaj koji nastaje tako što se na istom poluprovodničkom materijalu stavi i poveže mnogo aktivnih elektroničkih elemenata (tranzistora, dioda, otpornika) radi smanjenja dimenzija sklopa, ali i radi dobivanja većih pojačanja. Integralno kolo se sastoji od: kućišta, koje je od plastike ili keramike, izvoda, pomoću kojih se montira na štampanu ploču i ČIP-a u središtu integralnog kola, koji je sa izvodima povezan najčešće veoma tankim zlatnim žicama. Postoji čitav spektar različitih inegralnih kola koja obaljavju razne funkcije, aneki od njih su: mikroprocesor, memorija, ROM, pojačivač, pulsni kodni modulator, dekoder, modem i sl.                                                                   
Zbog velike integracije komponenti na malom prostoru često imaju problema sa odavanjem toplote, pa ih je potrebno dodatno hladiti ventilatorima. To je danas redovan slučaj kod mikroprocesora. Mikroprocesor je najsloženiji integrirani krug. Upotrebljava se u računarima, pokreće motore automobila i vozova, upravlja letom aviona i kontrolira umjetne udove. Danas se elektronički krugovi od više hiljada dijelova mogu smjestiti na jedan silicijski čip koji nije veći od nokta na malom prstu. Čip se tretira posebnim hemikalijama, tako što se pojedini dijelovi kristala ponašaju kao kondenzatori, diode, tranzistori, otpornici ili žice koje povezuju dijelove. Rezultat je integrirani krug (IC).
NAPISATI U SVESKE SLIJEDEĆE

Integralno kolo


  • je mikronski uređaj koji nastaje tako što se na istom poluprovodničkom materijalu stavi i poveže mnogo aktivnih elektroničkih elemenata radi smanjenja dimenzija sklopa, ali i radi dobivanja većih pojačanja
  • Integralno kolo se sastoji od:
kućišta koje je od plastike ili keramike
izvoda, pomoću kojih se montira na štampanu ploču i
ČIP-a u središtu integralnog kola, koji je sa izvodima povezan najčešće veoma tankim zlatnim žicama
  • Inegralna kola se nalaze u:
          mikroprocesorima, memorijama, ROM-u, pojačivačima, modulatorima, dekoderima,                           modemima i sl. 



Simboli i sheme u elektronici


  • elektroniski elementi se sastavljau u složene cjeline koje nazivamo elektronička kola, a prikazuju se shemama.
  • sheme u elektronici mog biti:
Ø  električne (pomoću simbola i njihovog međusobnog povezivanja može  se bolje razumjeti rad sklopova i uređaja, na njima mogu biti označene  vrijednosti elementa (npr. 10 Ω) ili samo njihove oznake (npr. R4) prema kojima se oni mogu lakše naći u sastavnici materijala ili drugoj tehnološkoj dokumentaciji)
Ø  blok ( upotrebljavaju se pri objašnavanju povezivanja uređaja u sisteme ili sklopova u uređaje)
Ø  montažne (elementi se srtaju prema stavrnom obliku i one su veoma važne za pravilno sastavljanje el. sklopova i uređaja)
  • Za potpunu tehnološku dokumentaciju potrebno je imati i slijedeće podatke:
Ø  Sastavnica materijala ( pozicija, naziv i količina materijala)
Ø  Sastavnica alata ( popis potrebnog alata i sredstava za rad)
Ø  Tehnološke upute (def. redoslijed rada, uslovi rada i način kontrole).    

Molim vas da nacrtate i simbole i sheme kao i skicu IC-a koja će vam biti u prilogu ovog bloga. 

Za 06.03.'15.

Dragi učenici/ce za ovaj petak  vaš zadatak je da se podjelite u dvije grupe i da napravite plakate sa simbolima (jedna grupa) i shemama u elektonici (druga grupa) kao vježbu za današnji čas. Poslije toga imate zadatak da prepišete slijedeću lekciju u svoje sveske. 



Elektromagnetni valovi

Svako oscilatorno kolo se sastoji od kondenzatora (C) i zavojnice (L). Pražnjenjem kondenzatora kroz zavojnicu protiču elektroni s jedne strane ploče kondenzatora na drugu, tom prilikom kod konzatora dolazi do razgrađivanja električnog polja i prolaska struje kroz zavojnicu pa se oko nje stvara magnento polje. Pražnjenjem kondenzatora i kretanjem elektrona u jednom smjeru od ploče do ploče kondenzatora i vraćanjem.u suprotnom smjeru na prvu ploču kondenzatora nastaju električne oscilacije. Naša gradska mreža ima frekevnciju od 50 oscilacija u sekundi tj. 50 Hz (herza). Ako u oscilatorno kolo povežemo još jednu zavojnicu s tranzistorom te priključimo na izvor napajanja obje zavojnice i na taj uređaj ugradimo antenu one će u okolini zračiti elektromagnetne valove u obliku koncetričnih krugova koje je otkrio Henrich Hertz 1888. godine. Elektromgnetne valovi pri svom radu koriste radioprijemni i TVprijemnici. Lambda je dužina elektromagnetnih valova, a razmak između dva susjedna vala naziva se valna dužina. 
Elektromagnetni valovi mogu biti:

  • Dugi valovi (10000-1000m)
  • Srednji valovi (1000-100m)
  • Kratki valovi (100-10m)
  • Ultrakratki valovi -UKV (10-1m).

Molim vas da mi svi javite kada pročitate zadatke i obavite sve ovo na moj mail da je je sve uspješno odrađeno oscvilatk.amila@gmail.com





Nema komentara: